Kategoriler

Teknik Bilgi, İş makinası, Dizel Motor, Hidrolik Sistem, Şanzıman, Defransiyel teknik bilgileri, Nasıl çalışır

Teknik bilgiler, İş makinası, Dizel Motor, Hidrolik Sistem, Şanzıman, Defransiyel teknik bilgileri, Nasıl çalışır, Spare Parts, Tecnical informations

DETCH yedek parça servisi bayileri

Firmamız müşterilerinin servis ve yedek parça ihtiyaçları için türkiye genelinde anlaşmalı servis ve yedek parça bayileriyle hizmet verebilmektedir.

Bilgi Almak İçin İletişim Kurunuz!
ULUS ITHALAT VE IHRACAT LTD. STI. - info@ulus.com.tr
Adres: Istoc 19. ada No: 31 - 33 BAGCILAR - ISTANBUL / TURKEY
Tel:  090 212 659 29 10 (pbx) Mobile: 090 549 659 29 10 Fax:  090 212 659 17 69
DİZEL MOTORUN ÇALIŞMASI SİSTEMİ, DİZEL MOTOR NASIL ÇALIŞIR, BENZİNLİ MOTORLA ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR...
Dizel motor teknolojisi, Benzin yani Otto motorundan 16 yıl sonra, 1892 yılında Alman mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuştur.
Benzinli motorlarla temelde birçok özelliği aynıdır. Tek farkı piston içerisinde sıkıştırılanın yakıt + hava karışımı değil sadece hava olmasıdır. Sıkıştırılan hava belirli bir basınç ve sıçaklığa ulaştığında yüksek basınçlı enjektörden yakıt püskürtülür ve sıkışan sıcak havanın içerisinde yakıtın patlaması ile piston aşağı doğru itilir. Benzin motoruyla olan temel fark budur fakat bunun avantajları ve dezavantajları vardır.
TURBO NEDİR NASIL ÇALIŞIR...
Dizel ve Benzinli Motordan daha fazla güç ve tork verimi alınmasını TURBO sağlar
Egzoz gazları içindeki atık enerji ile çalışan bir hava pompası olan TURBO, bir türbin çarkı, bir kompresör çarkı ve bu ikisini birbirine bağlayan bir milden ibarettir.
Motordan çıkan basınçlı egzoz gazları, turbonun türbin çarkına yönlendirilir. Göbekteki mil türbinle birlikte dönmeye başlar ve milin diğer ucundaki kompresör çarkını çevirir. Yüksek hızla dönmeye başlayan kompresör çarkı büyük hacimde havayı emerek motorun silindirlerine gönderir.
Yakıt içine püskürtülen her bir yakıt zerreciği, yanmak için gerekli olan oksijeni rahatlıkla bulabilir ve böylece yanma verimliliği de artmış olur.

ESKAVATÖR NEDİR NEDİR NASIL ÇALIŞIR...
Ekskavatör, direk kazı makinası olup, kazı işlerinin ana makinasıdır. Hareket kabiliyetinin çok yüksek olması, kazı ve yüklemeyi aynı anda yapabilmesi nedeniyle en yaygın iş makinasıdır.
Ekskavatör yapılacak kazının amacına göre büyüklüğü değişir. Motor gücü, kova hacmi ve kazabileceği kazı derinliği ile orantılı olarak artar.
Ekskavatör, genel olarak yapı temelleri, hendek kazıları, hareket sahası kısıtlı yerlerde direk kazıp yükleme gereken kazılarda, drenaj ve sulama kanalları kazılarında , hassas kazı ve kırma işlerinde, tünellerde kullanılır. Hareket kabiliyetinin çok yüksek olması, kazı ve yüklemeyi aynı anda yapabilmesi nedeniyle en yaygın iş makinasıdır.
HİDROLİK POMPA NEDİR NASIL ÇALIŞIR...
Hidrolik pompa, mekanik enerjiyi hidrolik enerjiye dönüştüren bir devre elemandır. Bir elektrik motoru veya içten yanmalı motordan aldığı dönme hareketi ile artan hacim - azalan hacim prensibine göre depodan akışkanı emer ve sisteme basar.

Hidrolik pompalarla ilgili çok yanlış bir inanış vardır: Hidrolik pompalar basınç oluşturmaz. Basınç, akışkanın akışına karşı gelen dirence bağlı olarak oluşur.

Temel olarak 3 gruba ayrılırlar:

A. Dişli Pompalar B. Paletli Pompalar C. Pistonlu Pompalar

Dişli Pompalar: Üzerinde giriş ve çıkış delikleri bulunan gövde, tahrik motoruna bağlı çeviren dişli, diğeri çevrilen dişliden oluşan pompalardır.

Dişli pompalar dişlerinin dırumuna göre ikiye ayrılırlar:

• Dıştan dişli pompa (iki ayrı dişli)
• İçten dişli pompa (iç içe dişli)

Dişli pompalarda avantaj ve dezavantaj taşırlar. Avantajları; normal basınçlıdır,hızı yüksektir, normal seste çalışırlar, malzeme kısıtlaması yoktur.

Dez avantajları; sıvı naklinde dört yatak gereklidir, yüksek yoğunluktaki maddeleri basmazlar.

Dişli pompalar yakıt ve madeni yağların taşınmasında, kimyasal katkı ve polimerlerin aktarılması, asit ve kostiklerin taşınması alanlarında kullanılırlar.

Dişli pompaları ve orijinal yedek parçalarını İzmir’de SİMGE HİDROLİKTEN temin edebilirsiniz.
LOADER YÜKLEYİCİ, NEDİR NEDİR NASIL ÇALIŞIR...
Yükleyici, maksad olarak adlandırıldığı gibi nakledilecek bir kazı malzemesinin seri bir biçimde taşıtlara yüklenmesini sağlar. Genellikle lastik tekerlekli olurlar.

Büyüklüğü, yükleme yapacağı taşıta ve onun taşıma kapasitesine göre farklılık gösterir. Örneğin Bir Caterpillar 950 yükleyici 4,0 m yüksekliğe kadar uzanarak bir Damperli Kamyonu yükleyebilir. Bir Caterpillar 990 yükleyici 9,9m yüksekliğe kadar uzanarak bir büyük baraj kamyonunu yükleyebilir. Bir Cat990 yükleyicinin kova hacmi bir Damperli Kamyon kadardır.











Yükleyici genel olarak kazılmış bir kazı yığınını yüklemek için kullanılır. Bir ekskavatöre göre daha seri yükleme yapar. Ancak, ekskavatör gibi kazı kabiliyeti yoktur. Direkt kazıp yükleme işlemini yumuşak toprak zeminde yapabilir. Sert toprak ya da kayalık zeminde direk kazı yapamaz. Bir dozer veya patlayıcı ile parçalanıp çıkarılmış malzemeyi alıp yükleyebilir.
Yükleyici, depo edilmiş, kazılıp yana konmuş veya kamyonla getirilip boşaltılmış malzemenin serilmesi veya bir yere doldurulması amacıyla da kullanılır.
Ayrıca, kum ve taş ocakları ve beton santralleri gibi üretim merkezlerinde nakliye için çok kısa olan mesafelerde malzemelerin aktarılması, santral ve siloların arkasında besleyici makine olarak kullanılırlar
ULUS ITHALAT VE IHRACAT LTD. STI.
Adres: Istoc 19. ada No: 31 - 33
(İstanbul Toptancılar Çarşısı )
BAGCILAR - ISTANBUL / TURKEY
Tel:  090 212 659 29 10 (pbx)
Mobile: 090 549 659 29 10
Fax:  090 212 659 17 69


Firmamız müşterilerinin servis ve yedek parça ihtiyaçları için türkiye genelinde anlaşmalı servis ve yedek parça bayileriyle hizmet verebilmektedir.

Bilgi Almak İçin İletişim Kurunuz!
Motor Yağlama Sistemi Nasıl Çalışır, ne işe yarar;
Motor Yağlama Sisteminin Görevi: Motorun yağlanması; birbirine sürtünerek çalışan parçalar arasındaki sürtünmeyi azaltarak aşınmaları önlemek, motorun soğutulmasına yardımcı olmak, aşınmalar sonucu oluşan talaşları temizlemek, boşlukları doldurarak sız-dırmazlığı sağlamak.

Parçaları: 1.    Yağ karteri: Yağı dinlendirir, soğutur. Yağa depoluk eder.
                   2.    Yağ pompası: Basınçlı olarak yağı sisteme gönderir.
                   3.    Yağ seviye kontrol çubuğu: Yağın seviyesini gösterir.
                   4.    Yağ müşiri: Yağın basıncını elektriksel olarak ölçer, yağ göstergesine iletir.
                   5.    Yağ göstergesi: Sistemdeki yağın basıncını gösterir.
MOTORDAKİ TERMOSTAT YAPISI, ARIZALARI VE GÖREVLERİ
Termostatın görevi; Termostat motor suyu sıcaklığını istenen ölçüde sabir tutabilen, motor içerisindeki su devirdaimin yapılıp yapılmamasını sağlayan bir anahtardır.

Termostatın Çalışması ; Motor çalıştığı sürece motor suyu devirdaim pompası vasıtasıyla sürekli motor içerisinde ve soğutma sisteminde dönerek hararet önlenir. Ancak aracı ilk çalıştırdığınızda su soğuk olmasına rağmen de bu işlem devam eder. Motorun sağlıklı çalışma sıcaklığına ulaşabilmesi için bu sistemin geçici süreliğine kapatılması gerekir. Bu datermostat vasıtasıyla olur.

Termostat motor ile radyatör arasında bulunabilir. Dizel motorlarda genellikle motor bloğunun içinde yada devirdaim pompasının yanında bulunur. Su sıcaklığı düşükken suyun önünü kapatarak devirdaim etmesini önler. Böylece aracı sabah ilk çalıştırdığınızda motor çalışma sıcaklığına bir an evvel ulaşır. Motorun ısısı gerekli dereceye geldiğinde daha fazla ısınıp hararet yapmaması için termostat açılır ve su soğutma sisteminde dolaşmaya başlar ve bu şekilde termostat görevini yapmaya devam eder. Termostatın açıp suyun devirdaim etmesine rağmen hararet yine yükselince de ısı müşürü durumu algılar ve fanı çalıştırır.

Termostat Yapısı ;Termostat araç marka ve modeline göre fiziksel farklılıklar gösterir ancak görevi ve çalışması aynıdır. Kimi araçta suyun ısısı 89 derecede termostat açarken kimisinde 75 derecede açar. Ancak genel olarak görevi aynıdır.

Termostat yıllardır araçlarda hep aynı sistemde yapılır ve üzerine başka türlü bir parça kullanılmamıştır. Genelde sarı malzemeden üretilirler. içinde bulunan civa ısı arttıkça genleşmeye başlar ve ucundaki kapakçığı iter ve böylelikle suyun geçişine izin verir.

Termostat Arızaları nelerdir, sonuçlarında neler olur; Basit bir parça olmasına rağmen arızalandığı zaman ciddi hasarlara sebebiyet verebilir. Arıza çeşitlerini 3 grupra sayabiliriz ;

1- Termostat Sürekli Açık Kalır : Motoru ilk çalıştırdığınızda motor normal çalışma sıcaklığına (90 dereceye) bir an evvel ulaşmak zorundadır. Termostat açık kaldığında motor suyu motorla radyatör ile sürekli devirdaim yapacağı için normal çalışma sıcaklığına ulaşılamaz. Bu durumda araç hem performansı düşük olacaktır hemde fazla yakıt tüketecektir. Ayrıca kış ise kalorifer de tam ısıtmayacaktır.
Eskiden yazın arabalardan termostat sökülürdü hararet yapmasın diye. Hatta duymuşsunuzdur yazlık kışlık termostat olayı vardı. Yazın hararet yapmasın diye düşük derecede açan termostat takılır, kışın ise araba kolay ısınsın diye yüksek derecede açan termostat takılırdı. Günümüz araçlarında böyle bir şeye ihtiyaç yoktur ve zaten fabrikalar da sadece tek çeşit standart dereceli termostat üretiyolar.

2- Termostat Sürekli Kapalı Kalır : Termostatın sürekli kapalı kalması en tehlikeli durumdur diyebiliriz. Çünkü erken farkedilmediği taktirde motorda büyük hasarlara yol açabilir. Termostatın açması gereken derecede açmaması halinde motor suyu radyatöre gidip soğumayacağından dolayı hararet yükselmeye devam eder. Devirdaim olabilmesi için termostatın açık olması şart.
Termostatın açıp açmadığı motorun sıcak, radyatörün ise hala soğuk kalmasından belli olur. Radyatöre dokunduğunuzda bazı bölgesi sıcak bazı bölgesi soğuksa, veya motor kadar sıcak olmayıp sadece ılık kalışsa termostat açmamış demektir.

3- Termostatın Geç Açması : Motor üreticileri termostatın açma derecesini genelde marka göre değişse de 72 ile 89 derece arasında belirler. Örneğin 85 derecede açması gereken termostat 95 derece açar ise aracın motorun normal çalışma sıcaklığını geçmiş olur ve bu da motora zarar verebilir.

 

 

Görünüm: Liste / Tablo
Göster:
Sırala:
Devirdaim Su Pompası Nasıl Çalışır, Motor soğutma sistemi
Devirdaim Su Pompası Nasıl Çalışır, Motor soğutma sistemi Soğutma sistemi, adından da anlaşıldığı gibi motorun çalışmasından dolayı aartan motor sıcaklığının normal verimli seviyeye düşürülmesidir. Eğer motor soğutma sistemi düzgün çalışmazsa aşırı ısınan parçalar iş göremez hale gelir, mesela conta sızdırmazlık özelliğini kaybeder pistonlar silindirin içinde genleşerek hareket edemezler. Motorlarda 2 çeşit soğutma sistemi kullanılır, 1. hava soğutması ve 2. su soğutması Su soğ..
Dizel Motor Pistonu Montaj Talimatı
DETCH Dizel Motor Pistonu Montaj Talimatı: 1- Montaja başlamadan önce bütün parçalar özenle temizlenmeli ve uygun yapıdaki yağla yağlanmalıdır. pistonların ve segmanların yağlama kanallarının temiz ve yağlama yapabilir olduğu kontrol edilmelidir. Yeni gelen parçaların kutularının daha önce açılmadığı içindeki parçaların zarar görüp darbe vs gibi kontrolleri yapılmalıdır. Başka marka yan sanayi taklit ürünle değiştirilmediğine dikkat edilmelidir, emniyet güvenlik hologramlarının zarar gör..
Dizel motorun çalışma sistemi, Nasıl çalışır
DİZEL MOTORUN ÇALIŞMASI SİSTEMİ, DİZEL MOTOR NASIL ÇALIŞIR, BENZİNLİ MOTORLA ARASINDAKİ FARKLAR NELERDİR...   Dizel motor teknolojisi, Benzin yani Otto motorundan 16 yıl sonra, 1892 yılında Alman mühendis Rudolf Diesel tarafından bulunmuştur. Benzinli motorlarla temelde birçok özelliği aynıdır. Tek farkı piston içerisinde sıkıştırılanın yakıt + hava karışımı değil sadece hava olmasıdır. Sıkıştırılan hava belirli bir basınç ve sıçaklığa ulaştığında yüksek basınçlı enjektörden yakıt ..
Eskavatör Nedir, Nasıl çalışır ?
  ESKAVATÖR NEDİR NEDİR NASIL ÇALIŞIR... Ekskavatör, direk kazı makinası olup, kazı işlerinin ana makinasıdır. Hareket kabiliyetinin çok yüksek olması, kazı ve yüklemeyi aynı anda yapabilmesi nedeniyle en yaygın iş makinasıdır.   Ekskavatör yapılacak kazının amacına göre büyüklüğü değişir. Motor gücü, kova hacmi ve kazabileceği kazı derinliği ile orantılı olarak artar. Ekskavatör, genel olar..
Hybrid - Hibrit Motor Teknolojisi Nedir? - Nasıl çalışır ?
Hybrid - Hibrit Motor Teknolojisi Nedir? - Nasıl çalışır ? Sanayi devirimi 18. ve 19. Yıllarda İngiltere ( Birleşik Krallık ) ‘nin teknolojik buluşlarıyla ortaya çıkmış, Alman mühendisliği sayesinde ilerleyip sırasıyla, Batı Avrupa, Kuzey Amerika ve Japonya ‘nın katkılarıyla gelişmiştir. Sanayi devriminin neticesinde insanlık daha rahat bir yaşam kalitesine kavuşmuş olsa da, fosil yakıt ihtiyacı artmıştır. Mevcut fosil yakıtının hızla tüketilmesi enerji ..
Loader - Yükleyici Nedir, Nasıl çalışır ?
LOADER YÜKLEYİCİ, NEDİR NEDİR NASIL ÇALIŞIR... Yükleyici, maksad olarak adlandırıldığı gibi nakledilecek bir kazı malzemesinin seri bir biçimde taşıtlara yüklenmesini sağlar. Genellikle lastik tekerlekli olurlar. Büyüklüğü, yükleme yapacağı taşıta ve onun taşıma kapasitesine göre farklılık gösterir.   Yükleyici genel olarak kazılmış bir kazı yığınını yüklemek için kullanılır. Bir ekskavatöre g&o..
Motor Contası nedir? Nasıl çalışır?
Motor Contası Nasıl Çalışır?  Motor contaları, sızdırmazlık elemanlarının motorda genel olarak görevi temas ettiği parçalar arasındaki boşluğu doldurarak gaz, sıvı, yağ gibi materyallerin geçişini veya sızmasını engellemektir. Sızdırmazlık grubunun içinde en önemli parça silindir kapak contasıdır. Silindir kapak contası kompresyon gazının, soğutma sıvısının ve motor yağının birbirine karışmadan ve dışarı sızmadan motor bloğu ve silind..
Motor Piston Segmanı (sekman) nedir? Nasıl çalışır?
Motor Segmanı Nasıl Çalışır? Motor sekmanları yakıt ve hava karışımın patlamasının ardından çıkan hava-yakıt karışımı ve yanmış gazın kaçmasına engel olurlar. Ayrıca Piston kenarlarını ve silindir cidarlarını yağlayan yağın yanma odasına girmesini engellerler. Piston ısısını silindir duvarına aktararak pistonun soğumasına yardımcı olurlar. Motorun çalışması esnasında ısıl genleşmeye izin verecek şekilde piston ile silindir duvarı arasında kü&c..
Motor Pistonu nedir? Nasıl çalışır?
Motor Pistonu Nasıl Çalışır? Piston motorun en önemli ve en fazla çalışan parçalarından biridir. Motor çevrimi içerisinde yakıt - hava karışımının silindir içine dolması için gerekli vakumlama ( emme stroğu) işlemini ve karışımın kendiliğinden tutuşabilmesi için gerekli basıncı oluşturacak sıkıştırma (kompresyon stroğu) işlemini krank mili atalet gücünden faydalanarak sağlar. Sıkıştırılmış karışımın ateşlenmesi ve patl..
Motor Silindir Gömleği nedir? Nasıl çalışır?
Motor Gömleği Nasıl Çalışır? Piston, gömlek ve sekman motorun senkron olarak çalışan en önemli parçalarıdır. Motor Gömleği, Motorun hareketsiz elemanlarından biri olan silindirler motor çevriminin dış çerçevesini oluşturan ve pistonun hareket yoluna kılavuzluk eden elemanlardır. Bazı motor üreticileri tarafından silindir gömleği ayrı bir parça olarak dizayn edilmemiş silindir yüzeyi olarak motor bloğu..
Motor supabı (subab) nedir? Nasıl çalışır?
Motor Subabı Nasıl Çalışır?  Motor Supapları, motorda genellikle 2 çeşit olur emme ve eksoz supap, supaplar isminden de anlaşılacağı gibi motorun enerji vermesi için gerekli hava ve yakıt karışımını yanma odasına almaya ve yakıttan çıkan artık gazları dışarıya atmaya yarar. Supaplar doğru zamanda açılıp kapanmak üzere ayarlanmıştır. Emme supabı yakıt ve hava karışımını içeri alır ve kapanır. Yakıt patlayıp pistonu aşağı ittikten son..
Motor termostatı nedir? nasıl çalışır, ne işe yarar?
Motor TERMOSTAT YAPISI, ARIZALARI VE GÖREVLERİ; Termostatın görevi; Termostat motor suyu sıcaklığının motor üreticisinin istediği sıcaklık ölçüsünde olmasını sağlar, motor içerisindeki su devirdaimin yapılıp yapılmamasını sağlayan parçadır. Motor sıcaklığına göre hareket ederek, suyu açıp kapatmaya yarayan bir musluk gibi çalışır.   Termostatın Çalışması ; Motor çalıştığı sürece..
Motor Yağlama Sistemi Nasıl çalışır? Parçaları nelerdir?
Motor Yağlama Sistemi Nasıl Çalışır, ne işe yarar; Motor Yağlama Sisteminin Görevi: Motorun yağlanması sağlamak, sürtünerek çalışan parçaların arasındaki sürtünmeyi azaltarak aşınmaları önlemeye yardımcı olmak, motorun soğutulmasına yardımcı olmak, aşınmalar sonucu yağlama sisteminde oluşan talaşları temizlemek, boşlukları doldurarak sızdırmazlığı sağlamaktır.   Parçaları: 1.    Yağ karteri: Yağı..
Motorda Eksantrik (CamShaft) Milinin Görevi Nedir, Nasıl Çalışır ?
Motorda Eksantrik Milinin Görevi Nedir, Nasıl Çalışır ? Eksantrik Milinin görevi supapların sırası ile zamanında açılıp kapanmasını sağlamaktır.  Eksantrik mili hareketini krank milinden alır. Dizel motorlarda genellikle bu hareketi dişliler aracılığı ile alır, benzinli ve küçük dizel motorlarda ise triger kayışı sayesinde de çalışmaktadır. Eksantrik mili genellikle dövme çelik yöntemi ile üretilir, yada döküm olarakta tek parça olarak imal edilmektedir. Tappet (Supap..
TURBO Nedir, Nasıl çalışır ?
TURBO NEDİR NASIL ÇALIŞIR... Dizel ve Benzinli Motordan daha fazla güç ve tork verimi alınmasını TURBO sağlar. Egzoz gazları içindeki atık enerji ile çalışan bir hava pompası olan TURBO, bir türbin çarkı, bir kompresör çarkı ve bu ikisini birbirine bağlayan bir milden ibarettir. Motordan çıkan basınçlı egzoz gazları, turbonun türbin çarkına yönlendirilir. Göbekteki mil türbinle birlikte d&o..
TURBO Nedir, Nasıl çalışır ?
TURBO NEDİR NASIL ÇALIŞIR... Dizel ve Benzinli Motordan daha fazla güç ve tork verimi alınmasını TURBO sağlar. Egzoz gazları içindeki atık enerji ile çalışan bir hava pompası olan TURBO, bir türbin çarkı, bir kompresör çarkı ve bu ikisini birbirine bağlayan bir milden ibarettir. Motordan çıkan basınçlı egzoz gazları, turbonun türbin çarkına yönlendirilir. Göbekteki mil türbinle birlikte d&o..